Trött jäkla vecka

Jag skulle ju inte bli en sån som gnällde när jag fick unge... Men det bubblar över så jag kan liksom inte riktigt hjälpa det. Fast det är ju inte pga henne det bubblar över så då är det ju okej tänker jag. 

Efter slit med amning som nu ordnat upp sig har anse fått ta tag i det sista i huset. Det "sista" i huset var en hel del. De senaste tre dagarna har han kämpat som en galning med städning och sorterat ut och slängt allt vi inte ska ha med oss till lägenheten. 
Han har kommit hem jättesent helt slutkörd och jag har känt mig totalt maktlös som bara kunnat sitta hemma utan att hjälpa honom.  

Så idag skulle vi besiktiga huset klockan tio. Men inatt kände jag mig lite hängig och märkte att min puls låg på härliga 45 slag per minut. Efter 45 minuter i kö till 1177 vaknade jag av att någon hojtar i mitt öra. Jag hade lyckats somna med telefonen i örat. 
Den hojtande damen rådde mig att åka till akuten. 
Så där satt vi inatt ett par timmar, men som tur var såg allt fint ut och vi fick åka hem! Tydligen kan så låg puls förekomma och på mig var det ingen fara. De var så himla snälla och skyndade sig väldigt mkt när de såg att jag hade både nyfödd och en slutkörd man med mig. De ordinerade vila och uppassning och tittade menande på anse, vilket fick mig att vilja skalla dom till nordpolen. Men anse log bara mot henne och sa att han gjorde så gott han kunde. 

Så tillbaka till besiktningen, då vi inte fått sova alls ringde vi i morse och bad om att få göra det lite senare idag. Tyvärr fanns det noll förståelse och vi höll på att bryta ihop av trötthet och uppgivenhet. Som tur var löste det sig då de på godset hade en extranyckel och de kunde åka ut till huset samtidigt som besiktningen skulle göras (av helt andra människor som bara håller i just uthyrningsbiten)
De andra nycklarna lämnade vi till de nya hyresgästerna i Lomma för två timmar sedan. 
Så nu är det ett avslutat kapitel. Det är bara ett släp med saker som ska tas hand om sedan är det SLUT!

Och som grädde på moset märkte vi igår kväll att smila har fått loppor. Så nu måste vi försöka sanera hela lägenheten... 

Dessa dagarna har varit äckligt tunga men nu ska vi fanimej försöka ha en jäkligt skön helg, slappa, se film, kanske till och med våga sig på ett halvt glas vin och beställa hämtmat! 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Suttit oläst detta inlägg ikväll, 15 december 2015! Alltså ett drygt år senare! Ni hade verkligen en riktigt jobbig tid..?o så mycket som hänt sen dess med en liten Vidis som går småpratar. En härlig tid :)

2015-12-15 @ 20:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0