Klotter

Gatukonst är något jag snöat in på idag.
Såg en dokumentär om det på SvtPlay: Bansky - Exit through the gift shop.

Dokumentärern handlade väl inte framför allt om Banksy utan om en kille som kom att kalla sig för Mister Brainwash. En knäppgök med extrem passion (eller besatthet om man hellre vill kalla det så) för gatukonst.
Han började som en amatörfilmare och utvecklades till stalker (om ni frågar mig).
Han gjorde tyligen ett enormt intryck på väldigt många, men huruvida det är positiv eller negativt, där går åsikterna isär. 
Allmänheten verkade älskade honom, men gatuartisterna som "skapade" honom är inte lika exalterade. Mer förvirrade. Förbannade för att de känner sig lurade och anser att han snodde deras ideer och stil. Eller så är det avundsjuka. Svårt att säga.

Ännihao. Banksy is da shit.

Har ett par dagar ledigt nu i veckan TJOHO
Så jag ska nog ta och införskaffa mig ett staffli med tillbehör.
Blir nog inget Banksykonstverk direkt. Längesedan man målade något så de där streckgubbar och huvudbeningar är nog inte lika snygga som de en gång varit.

Ska nog ta mig en sväng in om Indiska också... och kanske Ikea...
ÅÅÅH materialistisk lycka!!!

...så vem som helst får hemskans gärna skänka mig diverse lotter med miljonvinst på.
En köttbullsmåltid på Ikea utlovas vid vinst.

Banksy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0