Mansförkylning i lightversion

Jo då blev jag drabbad av den hårda mansförkylningen.
Något skonad då den verkade vara av lightversionen och gav med sig innan jag dog.

Så idag gav jag mig ut för att prova mina ben. Jag klarade ca en timme.
Jag hann upptäcka inget förändrats, för världen är fortfarande orättvis.
Jag ville köpa liljor och begav mig till Möllan, för där borde de rimligtvis ha billigast liljor tänkte jag i min ovisshet.
40:- skulle de ha för EN liten fesen kvist med en och en halv vissnande knopp.
Tack, nej tack sa jag och gick.

Bestämde mig för att prova lyckan på Gustav. Tog gågatan ned.
Gick in en sväng på myrorna för att glo.
Där fann jag att det är billigare att shoppa H&M kläder i en vanlig H&Mbutik än att handla begagnade H&Mkläder på Myrorna. Wtf??

Fortsatte min promenad ned mot Gustav.
Vid varje hörn satt det någon på knä med slitna vantar och en bönande blick.
"Pleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaseee help me.......?"
Aj. Där gick mitt hjärta sönder. Ca tio gånger.

Hittade mina fina liljor för strax under 50-lappen och en kofta på H&M (för vettigt pris!)
Sedan gick jag en bit tillbaka för att ge mina slantar till en av de som så hjärtskärande bad mig att hjälpa dem.
Jag fann att de inte satt kvar.
De hade kanske gått på lunch...
Funderar på vart månadens välgörenhet NU ska skänkas?

Kom hem och tänkte att jag är lyckligt lottad.
Och sovrummet i stort sett perfekt.







Kommentarer
Postat av: Anonym

Jäklar vad fint det blev!!!! :D

2011-10-10 @ 10:58:17
URL: http://masers.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0