Trött katt?

Häll to the NO
I morse vid klockan as-tidigt vaknar jag av att någon kliver på mig.
Jag får en yvig svans i fejjan och märker att någon håller på att stjäla från mig.
Alice är ingen diskret katt, fastän hon verkar tro det.
Så får hon tag på det hon smugit sig in till mig och mitt nattduksbord för att sno:
en styck öronpropp
sedan galopperar hon ut för att leka med sin nyfunna propp.
Och som sagt, Alice är ingen diskret katt. Hon låter tio gånger tyngre än hon är.
Så där ligger jag, med en öronpropp i örat och försöker somna om medan elefantkatten springer runt med min andra öronpropp, som jag i det tillfället gärna hade lånat tillbaka.


Kommentarer
Postat av: RoseMarie

Vad sägs om TVÅ katter...som har rally inomhus på ALLA ytor, golv,väggar och, jodå...jag är säker, TAK! Den yngsta huligankatten satsar dessutom på ALLT som rör sig...typ fötter under filt...INTE skönt när man precis (välförtjänt)slumrat till i soffan efer dagens slit!

2011-09-21 @ 18:52:26
Postat av: Carulajn

jag håller på att övertala resten av hushållet att EN KATT TILL är precis vad vi behöver för att undvika sådana här öronproppsincidenter.

Då kan de ju turas om att vara propp och låta bli mina?

2011-09-21 @ 19:49:52
URL: http://carulajn.blogg.se/
Postat av: RoseMarie

Bra idé! Det blir säkert MYCKET lugnare med två :D

2011-09-22 @ 17:25:54
Postat av: Madde

Fina lilla Alice :) Tänk att hon kan vara ett kattmonster.

2011-09-22 @ 20:39:08
URL: http://maddea.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0