Babykrull och Yatsy

Frisören - ett nödvändigt ont.
Visst, det är ganska skönt att få bort det slitna men lite pain in the äss är det där med frisörer.
Det ska vara rätt frisör, duktig, inte ta hutlöst betalt och inte vara belägen i Kiruna.
Jag har som tur är hittat en runt hörnet. De tar 290 spänn och lyssnar jäkligt noga på vad man vill ha.
Kändes ok att bli klippt då.
Hon påpekade heller inte hur slitet och ojämt det var, inte heller färgen på håret och att även den var lite ojämn.
Men så garvade hon ju åt mitt babykrull. Fjunigt och bångstyrigt. Mindre charmigt.

Hon kämpade med fön och borste (hon fick INTE röra håret med plattång!) och lyckades ändå få det mjukt och fint


Under ytan döljer sig dock detta babykrullfriss.


Jag och Anse hamnade btw på spontanmiddag hos Frk Falk igår!
Sinnessjukt god mat. Potatisgratäng med baconlindad fläskfile, viltkorv och svamp och två såser till detta. Blir hungrig bara jag tänker på det.
Vi spelade Yatzy, vilket var hysteriskt trevligt. Kan ha berott på att jag VANN två av två omgångar! HA!!
Tror aldrig jag vunnit i Yatzy.
Jag har sparat resultaten. De ska jag rama in.


De som inte tror mig kan ni ju räkna efter själv...

 

Sedan fick jag även en ursnygg kjol av denne fantastiska Frk Falk. Får snoffsa till mig och lägga upp en bild på den vid ett senare tillfälle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0