En mes i vietnam

Blev vietnamesiskt till lunch idag.
DAMN!
Jag MÅSTE ha varit vietnam en gång i  tiden, för jäklars vad gott det blev!
Jag kan inte komma ihåg att jag någonsin ätit vietnamesisk mat, men jag lovar att jag exakt på fisksåsdroppen prickade in preciiiiiis som det smakar i Vietnam!

Fräs vitlök och chili i jordnötsolja.
I med fint skuren kykling och sharlottenlök
Koka risnudlar i buljong.
Häll över det i stekpannan när det nästan är färsigkokta.
I med fisksås. I med jordnötter.
Låt puttra runt lite.
Servera med lite hackad vårlök, morötter och korriander.



I. Kick. Äss. Punkt.

Sen är det jag och Anse som backpackar i Vietnam nästa år.

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Yum-mie!!!

2012-02-06 @ 20:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0