Nostalgifilosofi

Rododendron i trädgården, kvisten jag planterade som blev ett litet träd, röksvamparna vi lekte tåg med, ekollon-byn vi gjorde, klätterträden, studsmattan, liljekonvaljerna och pissmyrorna, Roy och hans stora hage, uterummet (och det fina lilla bordet som jag och syrran målade vitt) som vi satt i när det åskade, mitt tonårsrum rum på ovanvåningen med det stora fönstret och gungan och repstegen, garderoben där gitarren och Kulla-Gulla böckerna fanns, golvplankorna som knarrade, trappan vi åkte madrass nedför och hängde önskelistor i, vårt Belleville lego, antennen vi fick flytta runt på varje kväll vi skulle se på tv, popcornen mamma smög till oss på vårt täcke när vi skulle sova och de skulle se på Rederiet, min moppe som gick i 35 km/h (i nedförsbacke, medvind och hemlängtan), lekstuga vi målade och oliverna och marie-kexen med massa smör vi åt, Annies och min hoffan-runda, "ringen" med majbålet, mina kaniner, undulater och marsvin, mammas mac-dator i hennes arbetsrum, vår fina blå amazon med konstiga bälten, kurrerundorna på söndagarna, jouran och pizzerian.




Kommentarer
Postat av: Madde

Helt underbart att läsa! <3

Antennen, haha :P

2012-01-26 @ 14:08:21
URL: http://maddea.devote.se
Postat av: Carulajn

och popcornen på täcket när de skulle se Rederiet :P och när vi delade rum och du gissade Disneyfilmer!!

2012-01-27 @ 13:49:54
URL: http://carulajn.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Fick tårar i ögonen av detta inlägg, bilden på Roy o alla minnen!!! Antennen, ja! Helt knäppt vad vi höll på...kurrerundorna finns ännu..numera på Österlen...o popcorn på kudden drabbas Emma också av då o då :D Macen skulle man sparat..med era sånger på :D

2012-01-29 @ 16:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0