En dag på Lagershop

Löddes bästa butik med löddes bästa personalstyrka.
Tänkte att jag idag skulle dela med mig av hur det går till en dag i paradiset.
 
Här är 2/6 av vår styrka - den starkare delen.
 
 
Martin till h. Ni kanske inte känner igen honom här, han brukar ha den där typiska sjöbo-tröjan, varg som ylar mot månen-tröjan ni vet. Gärna med foppatofflor.
Han har varit ute och rest mycket och sa att det var det absolut bästa att resa i. Det öppnar visst till många samtal.
Martin gillar även att skita i att låsa butiken eftersom det retar skiten ur chefen.
 
Joel till v. Han är väl lite som en förvirrad hustomte. Eller mer som en hus-dude. Han är grym på att komma på en massa värdelösa projekt som han går all in för. Helt värdelösa är de inte nu när jag tänker efter. De är ganska underhållande tidsfördriv. Han är även den i gänget med grönast fingrar. Ska man grejja med tomater, gurkor eller annat grönt är han killen att fråga.
 
Dagens schema såg ungefär ut såhär:
Jag och martin öppnar.
Sen städar vi. Eftersom det är måndag.
Joel knatar in vid tolv och då har vi frågestund. Nedan följer ett kort utdrag.
 
-Hur mycket pengar skulle ni ha för att kapa ett finger?
-Vilket finger?
-Pekfingret.
-Med kniv?
-Ja eller en såg. Rakt av liksom.
-Får man ta sig till sjukhus efteråt?
-Ja men du får ta dig dit själv.
-Gå menar du? Härifrån?
-Nä, du får ringa en ambulans, men ja, härifrån.
-Så fingret kan sättas fast igen om man kommer dit snabbt?
-Ja om det går.
-...
-Hur myucket skulle du ha nu då för att göra det?
-Nä jag hade inte gjort det.
-För 50 000?
-Njää....
-100 000??
-.....
-500 000??? Fatta hur mycket det är!
-Alltså. SÅ mycket är det inte.
-Amen 1 miljon då?
-Nä jag tror inte det.
-Nähe. Hur mycket skulle du ha för att äta bajs då?
 
Ja, och så fortsätter det ett tag. Liten ice-breaker skulle man kunna kalla det. Bara det att vi haft samma fråga om att kapa en kroppsdel ca 20 gånger.
 
Sen viker vi lite kläder.
Får vi varor så packar vi upp.
Idag hade vi även en flygplansvikartävling (Självklart på lunchtid, vad trodde ni!?)
Jag vann.
Sen viker vi lite till.
Frågestund är populärt och vi har det gärna mer än en gång per dag.
Idag hade vi eftermiddagsfika tack vare Joel.
Han är som sagt ganska förvirrad och ruskigt snabb på att slå vad när han anser sig vara helt 100 på något.
Idag vann jag på detta en mjukglass med pommes.
 
Ja. Ungefär så underbar och härligt utmattande är en dag på jobb för mig och Lagershopparna!
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Tjenare snygging! Allt bra då? Lagershopen? Vad hände med väkteriet?
En grej om lush, ALLA deras produkter funkar med balsammetoden, det är inga konstgjorda siliconer, paraffiner i grejerna alls! Best best ever!
Väntar bara på att de ska öppna butik i malmö..! Och by the way, om 1 månad flyttar jag till Bunkeflostrand, come visit me??

Svar: Jo det där väkteriet, det kom ett slut på ett vikariat och ett erbjudande om fast tjänst. Inte mycket att be för tyvärr ;)Holly crap. Jag får ära dom ett besök tror jag bestämt.
Läste om flytteriet! Sjukt roligt! :D Jag kommer mer än gärna förbi, hade varit kul att se lyan och den omtalade karln du hookat ;)
Carro

2012-07-25 @ 17:53:43
URL: http://souljacker.blogg.se
Postat av: Ulf

Har hört att Joel tar den i tvåan? Är det sant?

2012-07-31 @ 17:20:34
Postat av: Ulf (Joels pappa)

Varför svara ingen på min kommentar?
FITTOR

Svar: Jag tror du själv får ta ett snack med din son. Pressa honom lite. Om inte det funkar kan du alltid supa honom full och dra det ur honom då.
Carro

2012-08-03 @ 15:11:28
Postat av: Bo S

Hej Caroline!
Då min son Martin har en viss missbildning önskar jag att denna bild tas bort omedelbart. Jag skäms redan som det är och vill inte att resten av den svenska befolkningen ska behöva se hans fula tryne.

Tack på förhand

Mvh
Bo S

2012-08-04 @ 12:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0