Fight fire with fire

Hade sett fram emot en lugn söndag på jobb.
Det blev lite mer händelserik än så tyvärr.
För att ni ska slippa gå bananas av nyfikenhet så gör jag lång historia kort.

Det började brinna i butiken - jag släckte det och räddade därmed allas liv.
Ungefär så gick det till.

Lite hjälp fick jag av chefen som räckte brandsläckaren till Jolle som i sin tur räckte den till mig, där jag stod och vinglade uppe på en stege.
Det brann nämligen i taket. Det ska nämnas att det är högt i tak i butiken.
Sedan fick Jolle ta över för jag påbörjade utrymmning av alla kunder i butiken samtidigt som jag ringde dit hela södra skånes brandmän.
Dagens absolut bästa är ändå att det finns den sortens kunder som envist stannar kvar för att de vill betala sin 19:- t-shirt, fastän att jag ber dom lämna butiken pga av att det faktiskt brinner!
Nästa gång låter jag dom nog brinna inne om de nu ska hålla på att envisas så förbannat.

 

Het, hetare, Carulajn.


Kommentarer
Postat av: Mia

Näe! Va coolt duktig du är!!

2012-06-12 @ 19:22:42
Postat av: Sanna Strandberg

Borde resas ett minnesmonument i din ära, inte mer än rätt!

2012-06-13 @ 10:20:09
Postat av: Carulajn

Yäp. Ett monument hade suttit fint.

Men jag fick inte ens ett klistermärke.

2012-06-18 @ 22:25:12
URL: http://carulajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0