Failure

Skuttade hem från jobbet igår, glad och lite kissnödig.
Väl hemma var jag ganska mycket mer kissnödig och märkte att jag saknade ett par nycklar.
Crap.
Så jag fick snällt sitta i trappen och vänta på rockstjärnan som då var och repade med bandet.
Man lär sig något nytt varje dag - vår trapp är dö-trisst.

Och bilen har tydligen drabbats av en vårdepression, för när rockern lämnat nycklarna till mig och skulle köra iväg och parkera sa den bestämt nej.
Så nu står den där och deppar i väntan på att läkaren ger sitt utlåtande i helgen.
Wihu - kollektivtrafik!

Sådana bilrelaterade haveri är obehagligt nog starkt förknippat med rockstjärnan i huset.
Tror det vilar en förbannelse över honom.
Tur för honom att jag älskar honom ändå.

....Nu säger de på nyheterna att om äter man kött = tidig död.
Denna dagen kan alltså inte bli bättre.
Jo det kan den! Anse hade med sig en leksak hem igår. En laserpekare - till katternas förtjusning.
Nu galopperar deinte om nätterna längre. De sitter blixt stilla och stirrar in i väggen. I väntan på den mystiska röda pricken de så väldigt gärna vill fånga.


I söndags hade vi som sagt klädbytardag.
Jag kom över en hel ikeapåse med massa snyggt.
Denna kombi är en av favoriterna.


Tack lilla Blond och Schnäckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0