Livet på landet

uh... har visst tappat motivationen för bloggen har jag märkt.


Hur som hest.
Ska man ha avslappning på högsta nivå är det ut på landet som gäller.
Lilla syster yster är numera häst-tjej, så i lördags morse var det jag som körde ut till ridskolan.
Hemskt mysigt det där med stall.
Hade förträngt hur mycket jag gillar det.
Fick förfrågan om jag skulle ha en häst och vara med på ridningen, men fick lite kalla fötter. Fegis.
Min utstyrsel fick bli min ursäkt. Skinnjacka, skinnboots, tajta-så-in-i-helvete-jeans och en poncho är inget att rida omkring i när det duggregnar.
Jag lovade att jag skulle komma mer förberedd nästa gång.
Då är den stora svarta hesten min, bara min.

Kvällen ägnade vi helhjärtat åt melodifestivalen.
Här hade jag kunnat slänga in allt jag tycker och tänker om vissa deltagare, men jag ska skona er från alla fula ord denna gången.

Och idag har jag både hunnit springa en runda med mamma, sytt kläder (favoritsysselsättning -HEJ!) hälsat på lilla mormor och beundrat Mårtensgården, Ystads plantskola - min mammas arbetsplats. Hon och Christer har i stort sett byggt hela skitet, vilket jag hade sjukt svårt att ta in eftersom ingen av dom är byggare.
Men det lär väl inte rasa för det heller?

Helgen är dock inte slut ännu.
Nu blir det sektliknande klädbytarkväll med musslorna.
Vin, bästa vänner, kläder och vattenpipa i en helig kombination.

Häll jäh.

Bilder har jag haft massa tid att leka med i helgen.
Håll tillgodo.








Denna är dock Anses verk.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0