Hårfärgsjunkie

Söndertjatat ämne från min sida, jajajaja.

Jag har fått svära ed på att inte färga mitt hår igen pga att de förbannade kemikalierna käkar upp mitt hår.
Min frissör gav mig ok för toning men det håller ju sällan längre än någon vecka innan man måste göra om möget - hur begåvat känns det?

Dock är jag fortfarande samma fakking hårfärgsjunkie som innan.
Detta har fått mig att börja forska i skonsamma metoder att färga hår.
Så nu är jag alltså inne på det här med hennafärg.
Bra eller anus?
Jag har för mig att jag provat det en gång när jag var i min färgnings begynnelse och jag vill tro på det jag läser om att det är bra bra bra bra om man använder den henna utan det allergiframkallande ämnet PPG.

Henna hyllas ganska frisk på min nuvarande favvosida lockig.se och jag läser på massa olika sidor om hur fantastiskt detta är för håret och att det i stort sett ska uträtta mirakel på lite skadat och skört hår och man slipper färga det gång på gång som med kemiska färger.
Dock känns det fortfarande lite djungel över det hela.
Jag får nog trakassera min frisör om detta.

För bövelen, ge mig ett rött hår som håller!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Kan du tänka dig cerist hår? Isåfall skulle du kunna använda rödbetor? ;-))

2012-05-24 @ 22:06:20
Postat av: Carulajn

iih! rosa! Har du provat?!

Cerist är inte riktigt min grej har jag kommit fram till :P jag vill ju ha det där riktigt eldigt kopparröda håret jag har då och då (fast utan att konstant behöva färga det gång på gång!)

2012-05-24 @ 22:23:46
URL: http://carulajn.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha nä det har jag inte, tänkte att set är väl så naturligt det kan bli ;-) Jo jag vet det är supersnyggt när det är så rött, men verkar svårt att få det långvarigt tyvärr!

2012-05-24 @ 23:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0