Herrejizzez

 Ledig dag!
Filmfrulle och tvättid. Bra kombo.
Anse åkte till jobb och jag åkte till synsam för att fördriva tid.
Och för att återfå min syn.
Det bästa med att inte haft glasögon på länge är att man glömmer hur kasst man egentligen ser. Tills man sätter sig hos en optiker.
Jag brukar inleda med att säga att jag har skitkass syn.
De brukar m-hma, sen kollar de min syn och börjar skratta. Alltid.
Oj! Jaaaaa glasögon behöver du verkligen!
Mm-hm!
Så jag letade bågar i ca en timme och under tiden skulle de beställa glas. Två optiker springer fram och tillbaka med massa bågar från alla möjliga märken.
Då smyger en tredje fram till mig och harklar sig lite försiktigt. Mina glas kostar visst en hel förmögenhet.
Det är då jag lägger ifrån mig de sviiiiindyra bågarna och på två sekunder bestämmer jag mig för de billiga och bågjakten upphör.
Tänk vad tid jag hade sparat om jag visste det när jag började kolla bågar.
Man borde fan få bidrag om man har kass syn. 
Får brillorna om en vecka. Cliffhanger
 

Nu ska jag ner till affären och handla alla bröllopstidningar jag hittar och spendera kvällen i soffan med rödvin och bröllopsstudier.
Oh yez, the Bridezilla has awakened... Big time.
 

Kommentarer
Postat av: Areskoug

men ååh, för sent att säga nu, men du borde kolla glasögon på smarteyes, där köpte vi. kostar 1000 kr för alla...

Du bridezilla, får man fråga när ni tänkt ha le wedding?

Svar: jo man borde kollat runt först men kombinationen av ett presentkort, lathet och bra försäljare slog förnuftet tyvärr.Vi har inte satt exakt datum än, blir nog i slutet av augusti om vi lyckas spara ihop och hitta lokal! Kommer inbjudan på posten när datum är satt ;)
Carro

2012-11-25 @ 17:55:15
Postat av: Areskoug

ah ja, presentkort är ju bra ändå :)

Hihii såå kul! Som vi vet är vi ju också i de tagen, hänger en del på bröllopstorget.se haha
tydligen jättemånga som beställer klänning från kina. tänkte på ditt nästa inlägg :)

Svar: oh ska kolla in stället! :) blir kanske en klänningsspecial då när jag fått mer kött på benen ;)har ni planerat nått datum än?
Carro

2012-11-26 @ 10:48:45
Postat av: Areskoug

mmm... kanske blir en kinaklänning själv, eller om jag ska hitta på nåt från vanliga klädaffärer, får se hur uppstyrt det blir haha
Vi har faktiskt i planerna för Maj månad. På grund av att sen kommer vi inte kunna ha semester på länge, kanske nytt jobb, c-uppsats osv... Som du sa, inbjudan kommer i posten till er också! :) Så sjukt, vem hade trott det här haha

2012-11-28 @ 22:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0