En lugn soppkväll

Hela helgen har varit gräjt.
I fredags blev det ölhäng med Areskoug och Kp. Riktigt kul och pinsamt längesedan.
Daves börfdayfest i lördags och en lugn soppkväll igår.
Eller nä, just det. Så jävla lugn vettifan.
Jag och Anse begav oss hem till Frk Falk och hennes vapendragare. Sammanlagt 6 pers.
Det började hur lugnt som helst med soppa, men någonstans spårade det ur.
Jag visade bilder från Yangtorp och då slogs Frk Falk av en urusel ide: vi åker dit!
Så halv tio på kvällen satt vi alla ihoptryckta i bilen på väg till detta övergivna tempel.
Superdålig ide tyckte jag, lagom bakis och med nervernaa på utsidan - vilket alla fick höra.
Då den officiela vägen har varit blockerad de senaste gångerna så tog vi bakvägen in, en skitliten, guppig skogsväg som är dösvår att hitta.
Det var mörkare än mörkast när vi kom fram och smög oss fram till templet och vi hade bara två stackars små ficklampor, varav den ena jävligt lägligt började fladdra i ljuset.
Många dörrar hade nyligen öppnat på stället, bland annat den gigantiska röda entreporten stor på glänt och jag var i upplösningstillstånd.
Vi rundade hörnet på byggnaden och skulle smyga oss in på gården (trots mina högljudda protester)
Halvvägs in tändes en lampa och en bil hördes på vägen utanför.
Vi fick alla väldigt bråttom ut men när vi kom fram på framsidan syntes ingen bil. Dock var den stora röda porten nu vidöppen istället för att endast glänta lite som den gjorde när vi kom.
Det var väl ungefär här jag fick blackout och har i storts sett förträngt resten.
Den där bilen vi hörde btw, stod högt upp på den föredetta officiella "entre"vägen med lyktorna riktade mot templet.
Vi tog bakvägen ut.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Areskoug

haha fyy tyckte det var kusligt nog när där var öde under en sommarkväll. är inte där larm och övervakningskameror? det var där när vi var där. sjukt att det öppnades!

Svar: jo det fanns nog både kameror, larm och andra människor där på upptäcktsfärd. Dock såg vi inte riktigt tydligt något av det...Kissade på mig säkert tre ggr
Carro

2012-10-22 @ 13:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0