Sopot dag 3 - tvära kasst

Vi började med frukost på rummet.
Nej vänta. Det började med att vi vaknade vid halv sju av att strömmen gått (hem antar jag). Branddörrarna utanför hade stängts. Jag brukar sällan nojja utan är mer av en naiv person, men denna gången smittade anses nojj av sig. Han nämnde rånare i all paranojjan och då började jag tänka att det inte alls var orimligt. Så när anse skulle ner och kolla läget låg jag kvar och lyssnade efter konstiga ljud.
Det var ju bara så enkelt att strömmen gått, inget mer, och att den skulle komma tillbaka strax.
Anse lyckades somna om tio minuter innan frukosten knackade på dörren och vi båda flög upp, yrvakna och värdelöst förvirrade.
Men sinnessjukt gott och äckligt bekvämt att få upp frukost på rummet var det iaf. Lyx.
Sen bestämde vi oss för att åka in till Gdynia. För att det skulle kännas lite exotiskt och inhemskt tog vi tåget. De tågen vi hade sett tidigare var aningen nergångna och vissa saknade dörrar. Spännande tänkte vi och hoppade på! Tåget vi åkte med hade dock dörrarna kvar.
Det blev shoppingcentret Klif med många dyra butiker och polsk mat.
Sen blev det tvära kasst igen, dyrt vin och whisky i baren med harpa i bakgrunden. Efter det avrundade vi med en sväng till det skabbiga rockhaket som var fullsatt och sinnessjukt rökigt. Tror inte polacker gillar oss. Det var ingen som ville bekanta sig med oss. Vi var väl för coola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0