Huvudbry

Synfältsbortfall har jag varit med om för massa år sedan. Det var sådär.
Men inte så farligt. 

I måndags fick jag det fast lite värre än jag kom ihåg det och med en abnorm huvudvärk efteråt. 
Tänkte att det var väl en engångsföreteelse. Men igår kom synfältsbortfallet igen med samma huvudvärk. Och på sjukvårdsupplysningens råd åkte jag till akuten och lämnade mina stackars kollegor till inventeringen. 
Ett tag senare satt jag där på sjukhussängen, halvblind med dunkande huvud och luktade som ett indiskt gatukök tack vare currygrytan anse lagat till mig kvällen innan. Efter diverse blodprov och avancerade fylletester läkaren fick mig göra fick jag min diagnos.  

Det var visst migrän jag fått såhär i vuxen ålder. Jäkla onödigt påhitt om jag får säga mitt. 
Så nu ska jag preppa medicinskåpet med migräntabletter och choklad. Jag har hört någonstans att det hjälper. 
Eller så kan det vara mitt påhitt. Bra är det iaf.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0