Malmöbo igen

Jag vet knappt vart jag ska börja. 
Det är så jäkla skönt att bo i Malmö igen!
I en varm och skön lägenhet. Ingen fukt, inget som håller på att falla samman, ingen dyr jävla elräkning som gått till att få upp temperaturen till 18 grader typ. 
Jag kan gå barfota, i tunna byxor och linne! 
Jag kan slötitta på vanlig tv utan att internet tar slut och tv-bilden blir svart och tyst. 
Duscha varmt och länge! Inget kvavt sovrum utan ventilation, utan ett skönt sovrum med syre i! 
Och jag kan bussen till centralen på åtta minuter, nå Gustav på tio och komma till jobb på tretton minuter. 
Behöver jag säga att jag är lycklig? 
Nått av det bästa är att jag återfått något jag under ångest saknat, min vigselring!! Trodde aldrig jag skulle få se den igen, men anse hittade den när han monterade ner vår säng. He is the man. 

Så nu är nästan allt iordning. De sista flyttlådorna ska ner i källaren och barnrummet ska få upp lite hyllor och annat fint på väggarna! 

Tyvärr har jag dock drabbats av en sinnessjuk graviditetsförvirring. Jag har blivit lika förvirrad som anse och två sådana under samma tak är förödande. 
Jag öppnar flingorna på fel håll, jag glömmer bort att jag bestämt möte med folk, glömmer nycklar och massa anndra viktiga saker överallt. Jag säger fel ord när jag ska beskriva saker eller be anse om nått. Jag säger tre ord taget från nått jag gått och tänkt på och förväntar mig att anse ska hänga med i vad jag menar. 
Jag hade kunnat fortsätta forever, men ni hör ju själva. Det är ohållbart. 
Plus att jag börjar bli ganska klumpig nu. Fastän jag inte är särskilt stor så är jag förbannat osmidig. 
Anse försöker hjälpa mig upp ur soffan och sängen när jag ligger och sparkar som en skalbagge på rygg. 
Han gör det till och med i sömnen när jag måste upp och kissa mitt i natten. Då knuffar han upp mig ur sängen. 
Han är en riktig klippa, vet inte hur jag hade fixat det utan honom. 
Dock vänta jag bara på att han ska förväxla mina "jag måste på toa"-sprattel med "jag vill bara vända mig"-rörelser och knuffa mig ur sängen. 

Men hur som helst, han är bäst oavsett. 

Kommentarer
Postat av: Von Norman

Hahaha!! Åh lilla skalbaggen :-D NI är bäst. <3

2014-11-09 @ 14:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0